donderdag 3 mei 2012

OXOt creatieve happening in Gent


Op zondag 29 april ging ik naar "OXOt creatieve happening" in het dienstencentrum van de Muide in Gent. "OXOt is een creatieve gemeenschap waar iedere creatieve mens zijn ding mag doen", de omschrijving van deze WAK-activiteit, klonk alvast veelbelovend.

Bij aankomst in het lokaal dienstencentrum werd ik prettig verrast door de zelfgemaakte affiches,WAK-vlaggen, stickers,... en warm verwelkomd door de aanwezigen. Geen massale opkomst, zo bleek, maar het volk moest nog komen. Inderdaad, enkele uurtjes later werd het dienstencentrum gevuld met een gezellige bedrijvigheid van lokale kunstenaars en kunstliefhebbers.





In OXOt zag ik vooral beeldend werk in het open atelier en de tentoonstelling van leden van OXOt.
Op het mini-podium in het café gingen enkele optredens door van o.a. de Poco Loco Swingers & Singers. Ambiance verzekerd! Later op de middag werd ik meegelokt naar het theatertentje van "Ten Theater" voor een kort stukje (komisch) theater. Klein maar fijn!


Buiten konden bezoekers plantjes en zaden uitwisselen of kopen van elkaar. Een mooi staaltje gemeenschaps- en eco-cultuur. Ik liet me alvast helemaal gaan met de pompoen- en aardbei plantjes en hoop hier snel de vruchten van te plukken!

Binnen konden kinderen zich laten maquilleren en knutselen. Het café met koffie, taart en pannenkoeken maakte deze zondagmiddag helemaal af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten